طراحی سایت سئو

طراحی سایت رادی وب متخصص در زمینه طراحی وب سایت و سئو

تبلیغات تبلیغات

دیجیتال مارکتینگ و اهمیت سئو

دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال تکنیکی است برای بازاریابی و فروش به صورت آنلاین. بازاریابی آنلاین زیر مجموعه های زیادی دارد.

بازاریابی آنلاین وسئو بخش جدائی ناپذیر یکدیگر هستند. سئو seo به معنای search engine optimize یعنی رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو. انجام سئو اصولی باعث می شود سایت شما در نتایج جستجو گوگل به جایگاه بالاتری برسد تا از رقبایتان بالاتر روید.

هر چقدر سئو سایت بهتر باشد در نتیجه ترافیک ورودی به سایت بیشتر می شود. هر چقدر ترافیک ورودی سایت بیشتر باشد در نتیجه افراد بیشتری وارد سایت می شوند و نرخ تبدیل به مشتری نیز بالاتر می رود.

سئو seo چیست؟

سئو سایت به معنای رتبه وب سایت در نتیجه موتورهای جستجو مانند گوگل می باشد. هر چقدر سئو سایت بالاتر باشد، ترافیک وب سایت بیشتر و در نتیجه مشتری بیشتر و کسب و کار پر رونق تر می شود. در دنیای دیجیتال امروز که تمامی کارهای روزمره با استفاده از اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ بسیار اهمیت دارد. رعایت اصول سئو وب سایت در بازاریابی آنلاین حائز اهمیت می باشد.

برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال باید تمامی تکنیک های دیجیتال مارکتینگ را به خوبی انجام دهیدو سایت را دائما به روز رسانی کنید. به همین دلیل باید همیشه از آخرین به روز رسانی های گوگل مطلع باشید.

بخش های اصلی سئو

سئو سایت به سه بخش اصلی تقسیم می شود:

سئو داخلیسئو خارجیسئو تکنیکال

در ادامه هر کدام را به تفکیک توضیح می دهیم.

چرا سئو برای دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

موفقیت در سئو به معنای موفقیت در کسب و کار آنلاین است. بالا رفتن سئو سایت در موتور جستجو باعث می شود که ترافیک سایت افزایش پیدا کند. هر چقدر ترافیم وب سایت بیشتر شود نرخ تبدیل به مشتری نیز افزایش پیدا می کند.

امروزه بسیاری از افراد برای خرید کالا ویا به دست آوردن اطلاعات در مورد آن کالا از اینترنت استفاده می کنند. با بالا رفتن نرخ کلیک و نرخ تبدیل درآمد نیز افزایش پیدا می کند. با افزایش درآمد بازگشت سرمایه شکل می گیرد. یعنی شما یک دوره هزینه می کنید تا سئو سایت افزایش پیدا کند و سپس همان سرمایه و بیشتر به شما باز می گردد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی الکترونیک یا بازاریابی آنلاین به بازاریابی محصول و خدمات که از طریق اینترنت انجام شود گفته می شود.

در واقع دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینرتنتی به بازاریابی گفته می شود که از دستگاه های دیجیتالی مانند طراحی سایت، اپلیکیشن ها، گوگل ادوورز، شبکه های اجتماعی و … استفاده شود.

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

روش های مختلفی برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد. هر کدام از این روش ها پلتفرم های متفاوتی هستند که می توانید از آنها برای دستیابی به مخاطب هدف با توجه به نوع کسب وکار استفاده کنید.

شایان ذکر است که هیچ کدام از این روش ها بر دیگری برتری ندارند . هر کدام در جایگاه خود هستند و بستگی به نیازتان از کدام روش استفاده کنید. البته همه روش ها در کنار هم می توانند بسیار مفید تر باشد.

در ادامه برخی از روش های بازاریابی اینترنتی را می گوئیم و در مورد هر کدام توضیحاتی می دهی.

بهینه سازی موتور های جستجو

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو از مهمترین روش های دیجیتال مارکتینگ است. بهینه سازی سایت یعنی بهینه کردن وب سایت از نظر سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال سایت.

سئو داخلی

تمامی فعالیت هایی که بر روی وب سایت در داخل سایت انجام می شود به منظور بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو، را سئو داخلی می گویند. از جمله موارد سئو داخلی، لینک سازی های داخلی و تولید محتوا با کیفیت است.

تولید محتوا سئو شده

همیشه از قدیم می گفتند که محتوا پادشاه است. مسلما برای موفقیت در کسب و کار آنلاین باید بتوانید محتوایی کاربر پسندانه ارائه دهید. همچنین برای موفقیت در سئو سایت نیز محتوا حرف اول را می زند. گوگل به محتوا بسیار اهمیت می دهد. محتوا با کیفیت می تواند به سرعت رتبه بندی سایت شما را ارتقا دهید. چند نکته مهم که در نوشتن محتوا باید رعایت کنید.

محتوا بین 1000 الی 2500 کلمه باشد. در الگوریتم های جدید گوگل محتواهایی که تعداد کلمات آن کمتر از 1000 کلمه باشد را بررسی نمیکند و هرچه تعداد کلمات بیشتر باشد امتیاز بیشتری دارد.

تعداد کلمات کلیدی و مترادف های کلمه کلیدی که از آن استفاده می کنید در محتوا بین 1 الی 3 درصد محتوا را در بر بگیرد. حتما یک بار کلمه کلیدی و مترادف آن در متن استفاده و بلد شود.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یعنی لینک سازی بین صفحات داخلی سایت به گونه ای که تمامی صفحات با این لینک سازی ها به یکدیگر متصل شوند. یعنی اگر کاربری وارد سایت شد از همان صفحه که وارد شده است بتواند به تمامی صفحات دسترسی داشته باشد. به این صورت خزنده های موتورهای جستجو می توانند کل وب سایت را پیمایش کنند. و  این موضوع برای گوگل حائز اهمیت است. از دیگر فاکتورهای مهم دیگر در رتبه بندی سئو سایت لینک سازی های مفید داخلی است.

سئو خارجی

به کلیه فعالیت هایی که در خارج از سایت به منظور ارتقا رتبه وب سایت انجام می شود را سئو خارجی می گویند. از جمله موارد سئو خارجی مانند خرید رپورتاژ آگهی، بک لینک گذاری در سایت های آگهی و فوروم ها، وبلاگ نویسی، پست مهمان، سیگنال شبکه های اجتماعی و …

بک لینک سازی

از مهمترین فاکتور سئو خارجی سایت ، بک لینک سازی مفید و موثر است. بک لینک سازی به معنای ساختن لینک سایت خودتان در سایت های معتبر. زمانی که سایت های معتبر اجازه می دهند شما لینک وب سایت خودتان را در آن سایت بگذارید یعنی آن سایت، سایت شما را تائید می کند. هر چه رتبه بندی آن سایت بالاتر باشد برای رتبه بندی سایت شما بهتر است. بک لینک سازی در سایت های خبرگزاری خیلی معتبر به شکل رپورتاژ آگهی و درج لینک در داخل رپورتاژ امکان پذیر است. البته این سایت ها هزینه رپورتاژ آگهی را دریافت می کنند.

برای بک لینک سازی می توانید در سایت هایی مانند سایت های آگهی، فوروم ها، پست مهمان، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و حتی از تبادل لینک استفاده کنید.

بهتر است بدانیم ----> قالب آماده سایت ارزان 

سیگنال شبکه های اجتماعی

گوگل به فعالیت شما در شبکه های اجتماعی بسیار اهمیت می دهد. شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، آپارات، توئیتر، یوتیوب، لینکدین، اینستاگرام، تلگرام و … می توانند لینک های بسیار خوبی به سایتتان بدهند. از این رو فعالیت در شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال وب سایت به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که بر روی بخش فنی سایت انجام میشود. بخش فنی سایت مانند متا تگ ها، عنوان سایت، دیسکریپشن سایت، سرعت سایت، رفع خطاهای گوگل سرچ کنسول و … می باشد.

بهینه سازی اصولی سایت برای موتورهای جستجو شامل تمامی این موارد می شود. یعنی شما باید به طور مداوم بر روی سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال سایت کار کنید.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین

نکات مهم در سئو تکنیکال سایت

در سئو تکنیکال سایت رعایت برخی نکات لازم و ضروری است:

استفاده از متاتگ ها به صورت صحیح و درستانتخاب عنوان سایت بر اساس الگو های سئوریسپانسیو سایتلینک دهی داخلی سایت به صورت اصولی و سئو شدهپبهینه سازی سرعت وب سایتثبت گوگل مپ

متا تگ ها

این تگ ها عناصری در html هستند که باید بر اساس الگوریتم های گوگل نوشته شوند تا بر روی سئو سایت تاثیر مثبت بگذارند.

ریسپانسیو سایت

همانطور که همیشه می گوئیم گوگل به کاربرپسند بودن سایت بسیار اهمیت می دهد. یکی از فاکتورهای مهم در کاربرپسند بودن سایت ریسپانسیو سایت است. ریپسانسیوسازی سایت به معنی موبایلی بودن سایت. یعنی نمایش صحیح و کامل سایت در تمامی دستگاه های موبایل و تبلت در هر اندازه ای و با هر مدلی. به همین منظور طراحی سایت ریسپانسیو بسیار مهم است.

بهترین روش ریسپانسیو سازی سایت استفاده از بوت استرپ است. برای استفاده از بوت استرپ می توانید فولدر مربوط به آن را از سایت بوت استرپ دانلود کنید . و آموزش مربوط به ریسانسیو سازی سایت با بوت استرپ را مشاهده فرمائید. موتور های جستجو کدهای مربوط به بوت استرپ را می شناسند و بر اساس آن سایت را رتبه بندی می کنند.

گوگل مپ

ثبت گوگل مپ به منظور رتبه بندی محلی سایت بسیار مهم است. همچنین ثبت گوگل مپ بر روی سئو سایت نیز تاثیر مثبت دارد. نظرات مثبتی که کاربران در ریوو های گوگل مپ می دهند در رتبه بندی سایت تاثیر مثبت می گذارد. گوگل مپ را می توانید با استفاده از سایت گوگل مپ ثبت کنید.

بهینه سازی سرعت سایت

سرعت سایت از فاکتورهایی بسیار مهمی است که گوگل به آن بسیار اهمیت می دهد. از آنجا که گوگل به کاربرپسند بودن سایت اهمیت می دهد. سرعت وب سایت از فاکتورهای مهمی به منظور کاربرپسند بودن سایت است. اگر سرعت سایت پایین باشد، کاربران تجربه خوبی از سایت نخواهند داشت. از طرفی کاربر سریع سایت را ترک می کند که به آن نرخ پرش می گویند. نرخ پرش هر چه بیشتر باشد باز هم برای رتبه بندی سایت منفی خواهد بود. با بالا رفتن نرخ پرش سایت مسلما تعداد مشتریان احتمالی نیز کم خواهد شد. و نرخ تبدیل به مشتری نیز کاهش پیدا می کند.

بهینه سازی سرعت سایت با لایت هوس گوگل، ابزاری مطمئن است. لایت هوس گوگل همچنین به صورت اکستنشن گوگل کروم نیز در دسترس کاربران است.

برچسب‌ها: مارکتینگ, بازاریابی
طراحی سایت سئو ، ۱۴۰۳-۰۲-۱۲ ، تکنولوژی
در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

آخرین مطالب این وبلاگ

مطالب پیشنهادی

آخرین مطالب سایر وبلاگ ها

جستجو در وبلاگ ها